Skuteczna komunikacja z partnerem

– Czy w waszej relacji często dochodzi do kłótni?
– Czy nie potraficie mówić o swoich emocjach i potrzebach?
– A może czujesz się niezrozumiany, ignorowany i samotny?

Jeśli na któreś z tych pytań odpowiesz twierdząco to znak, że potrzebujesz pracy nad emocjami.

CZY ZDARZA CI SIĘ MÓWIĆ?
  1. ,,Ona/On mnie totalnie nie rozumie, już nie wiem jak rozmawiać”
  2. ,,Ona/On nie umiem słuchać, szkoda się wysilać”
  3. ,,Nie wiem, jak mówić co mam na myśli, żeby nie być opacznie zrozumianym”
  4. ,,Gdyby mnie słuchał/ła, nie byłoby tylu problemów”
  5. ,,Chcę jakoś do niej/niego dotrzeć, ale nic nie działa. Jestem zmęczony/a”
JEŚLI CHOĆ RAZ ODPOWIEDZIAŁEŚ – TAK – TE SESJE SĄ DLA CIEBIE!

“No dobrze, ale dlaczego miał(a)bym z tego skorzystać?”

 

JEŚLI JEST TO DLA CIEBIE WAŻNE, TO:

  • Nieporozumienia stają się przeszłością, dzięki czemu poprawi się atmosfera i wasza relacja
  • Nauczysz się klarownie wypowiadać, przez co rozmówca zacznie Cię w pełni rozumieć
  • Pomoże Ci to spokojnie i asertywnie dogadać się z drugą osobą, co wpłynie na Twoje dobre samopoczucie i ,,zapomniany” wewnętrzny spokój
  • Rozmówca w 100% będzie wiedział czego od niego oczekujesz, przez co nie będziecie musieli po raz kolejny i kolejny wracać do tematu

,,Największym problemem komunikacji jest to, że nie słuchamy by zrozumieć. Słuchamy, by odpowiedzieć”

-Autor nieznany

A MOŻE MYŚLISZ, ŻE TO NIE DLA CIEBIE?

MOŻE ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO DZIAŁA?

 

Jeśli tak, to posłuchaj historii z moją klientką:

To było kilka lat temu, kiedy wynajmowałam mieszkanie w Krakowie z pewną starszą panią.

Codziennie rano wychodząc z mieszkania na zajęcia, szłam w stronę korytarza do którego wchodziło się przez duże, szerokie, podwójne drzwi. Ciężko je było otworzyć, a do tego bardzo mocno i głośno ,,strzelały”. Nie zawsze udawało mi się zdążyć je przytrzymać i wtedy na cały korytarz rozlegał się huk.

 

Pewnego dnia, gdy zmierzałam w stronę drzwi, z jednego z mieszkań wyszła starsza pani. Słyszałam od właścicielki mieszkania, że nie cieszy się ona dobrą opinią, gdyż jest bardzo konfliktowa i złośliwa. Kiedy zaczęła zmierzać w moim kierunku domyślałam się co się szykuje.

 

– Czy to pani tak trzaska tymi drzwiami? – zapytała z lekkim nerwem

– Wie pani, nie zawsze udaje mi się zdążyć je przytrzymać i wtedy faktycznie trzaskają. Zdaję sobie sprawę, że to może być denerwujące, tym bardziej kiedy jest wcześnie rano. Postaram się jeszcze bardziej uważać, żeby sytuacja się nie powtórzyła. Także dobrze, że zwróciła mi pani uwagę i przepraszam, będę ostrożniejsza. Dziękuję za tę informację – powiedziałam ze spokojem i uśmiechem patrząc pani przyjaźnie w oczy

 

– No dobrze – odpowiedziała również spokojnie

– Także jeszcze raz dziękuję i życzę miłego dnia

– Dziękuję, wzajemnie

 

Na przestrzeni lat nauki pod kątem komunikacji wiedziałam, że gdybym zaczęła się wielowątkowo tłumaczyć czy też bronić atakując – ‘a pani nigdy się nie zdarzyło?’, nigdzie by mnie to nie zaprowadziło, a tylko zaostrzyło dyskusję.

Stosując odpowiednie metody akceptacji stanu emocjonalnego mojej rozmówczyni wiedziałam, że muszę podejść do tego ostrożnie i ze zrozumieniem, które je w tamtym momencie okazałam.

 

Pani widząc, że nie jestem ,,wrogiem” i dostrzegając moją szczerą skruchę odpuściła.

Kiedyś, nie znając pewnych zasad komunikacji ta rozmowa mogłaby się zaostrzyć

Z perspektywy lat widzę, jak bardzo asertywność jest potrzebna i jak wiele potencjalnych kłótni jest w stanie wyeliminować.

 

A czy Tobie zdarzają się podobne nieporozumienia?

Czy chcesz nauczyć się, jak radzić sobie w stresujących sytuacjach z trudnymi ludźmi?

A CZY TO BRZMI ZNAJOMO?
  1. ,,Nie umiem mówić co czuję, zamykam się w sobie”
  2. ,,Zamiast się konfrontować, uciekam/wycofuję się podczas konfliktów”
  3. ,,Chowam złość, smutek i lęk w sobie. Szkoda mi energii, żeby o tym mówić”
  4. ,,Czuję się samotna/ny, nasza relacja wygasa”

JEŚLI TAK, TO POMYŚL, ŻE PO ZAKOŃCZENIU CAŁEGO PROCESU:

  1. Nauczysz się, jak dogadać się ze zdenerwowanym  rozmówcą – już nie dasz się sprowokować
  2. Nauczysz się mówić o swoich emocjach –lepiej poznasz siebie
  3. Nauczysz się dawać asertywną informację zwrotną – wzrośnie respect do Twojej osoby
  4. Nauczysz się, jak precyzyjnie mówić to, co masz na myśli, aby rozmówca cię zrozumiał – nie będziesz musiał powtarzać kilka razy jednego tematu
  5. Nauczysz się kontrolować emocje, gdy rozmówca będzie chciał Cię zirytować – nikt Cię nie wyprowadzi z równowagi
  6. Zwiększysz swoją asertywność – stań się pewniejszy siebie
  7. Nauczysz się wywierać wpływ na rozmówcę (etyczna manipulacja) – osiągnij swój cel na zasadzie win win

CZY PODOBA CI SIĘ TA PERSPEKTYWA?

Nie kupuj kota w worku: zobacz jak wygląda taki proces i co Cię czeka

Jeśli zależy ci na tym, aby podnieść poprzeczkę i wejść na wyższy poziom swoich możliwości pełen wiary w sukces – umów się na bezpłatną i niezobowiązującą konsultację.

Nad czym chcesz jeszcze popracować?

Cart

No products in the cart.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare
× Zapraszam do kontaktu